fbpx
+381 (0)65 2488-684 office@venisoft.rs
FACEBOOK vs INSTAGRAM
07.22.2019

Dugo sam razmišljala da li mi treba Instagram nalog pored Facebook naloga. A i u čemu je fora sa Instagramom.

Na Facebooku već imam svoje prijatelje, podseća me kad su im rodjendani J, koristim Messenger za dopisivanje, imam par stranica koje pratim – tako da sam upućena šta se dešava kod nas a i u svetu, reklame me vode u nova saznanja… Istina, reklama je sve više i malo počinju da me nerviraju. Na Facebooku imate i mogućnost korišćenja grupa, koji mu daju jednu drugu dimenziju povezivanja sa prijateljima.

S druge strane, svi moji mladi rodjaci su na Instagramu. I mnogo više tu objavljuju. Na Facebooku ponekad, ono što je već na Instagramu. Tako dodjem do prvog saznanja da su mladi (do 35 godina) više na Instagramu. Facebook održavaju uglavnom zbog „matoraca“. Kad sam pitala zašto dobila sam odgovor da je Facebook zastareo!!!

Sve je lepo!!!

Onda sam krenula da istažujem Instagram. Instagram je platforma za slike i video snimke. Zato se većina trudi da su im slike lepe, svetle, vesele …  Čak i stranice (vesti koje pratim na facebooku) su na Instagramu drugačije. Akcenat je na slikama, a ako neko baš želi nešto da kaže ima mogućnost unosa teksta, pa ko voli nek čita. Na Facebooku preovladavaju stranice sa puno obaveštenja.

Story traje 24 sata!!!

Na Instagramu većina korisnika najviše prati Story tj priče. One se mogu videti samo 24 sata od postavljanja, zato brzo ih pogledajte J. Kod postavljanja story-ja imate na raspolaganju mnošto alata da dopišete, nacrtate, filtrirate… slatko da se izigrate. Ovo se sve dešava na mobilnom telefonu, a meni već smeta mali ekran. Opcija priče postoji i na Facebooku, ali je tamo ljudi manje koriste (uglavnom kad priču sa Instagrama ne prikažu i na Facebooku). Osim ograničenog vremena trajanja imaćete samo vi ćete imati uvid koje pogledao vašu priču, kao i komentare.

# Hashtag

Na Instagramu možete da pratite ne samo ljude (kao na facebooku) ili stranice, već možete da pretražujete i pratite i heštegove (#, hashtag). Recimo da vas zanima nameštaj. Izaberite pretragu po # i unesite namestaj. Prikazaće vam se  objave svih koji su u svojim objavama stavili #namestaj. Ako budete pratili taj # svakodnevno će vam se prikazivati objave sa #namestaj. Instagram će vam prikazivati najrelevantnije objave, što znači one sa najviše lajkova i najviše pratioca. Ovakva opcija na facebooku ne postoji.

Reklame su i ovde na svakom koraku

Desilo mi se da sam zbog posla istraživala odredjenu temu na internetu. Od tog trenutka Instagram mi je bio preplavljen reklamama vezanim za tu temu. A i nije mi trebalo baš toliko informacija. Sa druge strane facebook mi nudi reklame na osnovu onoga što sam čitala na facebooku. U svakom slučaju reklama ima svuda.

Facebook kao društvena mreža ima sistem  uspostavljanja prijateljstva – zahtev/prihvatanje. Na Instagramu, ako ne stavite da je profil privatan, može da vas prati svako ko želi.

Facebook je i dalje najmnogobrojnija društvena mreža. Broj korisnika Instagrama raste, ali još nije dostigao Facebook.

Facebooku je najposećeniji od 10 do 17 sati, Instagram živi uveče.

Opcije na obe platforme su vrlo slične, samo malo drugačije postavljene.

Pa kako vama više odgovara i kako vam se više svidja.